Posted in Sport

Zpátky, do bývalého těla


Rádi byste sportovali, probudili svou dávno ztracenou kondici a nevíte jak?
·        fitcentrum ve Vaší blízkosti není
·        fotbal nebo házenou není s kým hrát
·        jen tak doma poskakovat u televize, se Vám také nechce.
běh na pláži
Co takhle zkusit kondiční běh?Má několik nesporných výhod.
1.      Bude to přínosné pro Vaše zdraví–  je to jeden z nejnáročnějších sportů, namáháte při něm svaly na celém těle, kosti, klouby, oběhovou soustavu.

2.      Máte velkou šanci zhubnout– i když nejste právě kulička, nějaké to kilo zahodit, se vždycky hodí.

3.      Zpevníte si postavu– pamatujete ty časy, kdy se na Vás ještě nic netřáslo a všechno bylo přirostlé napevno. Hlavně tam, vzadu.

4.      Poslední výhoda je spíše pro nezadané nebo pro nešťastně zadané – pokud si vyberete vhodnou trať, není vyloučeno ani seznámení.

Důležité je nejen vyběhnout, ale i přiběhnout

Pro kondiční běh platí několik pravidel, která je nutno dodržovat, jinak to bude spíše nekondiční trápení

a)    Zátěž je potřeba zvyšovat pomalu.
–         Není přeci nutné zkolabovat hned první den.

b)    Pořídit si dobré boty
–         Zjistím, kde budu trénovat a pak se v nějakém dobrém obchodě poradím.

c)     Zvolit vhodné oblečení
–         V kvalitním, funkčním oděvu, Vám bude nejen pohodlně, ale určitě Vám to bude i slušet.

d)    Brát si s sebou, zvlášť v létě, rozhodně láhev s vodou.
–         Doplňovat tekutiny je nezbytné. Jinak si koledujete o kolaps nebo přehřátí.

Jestliže počítáte s tím, že budete běžec – samotář a nechcete cestou řešit náročné otázky typu – jak zajistit celosvětový mír, je dobré vzít si s sebou přehrávač s nějakou oblíbenou hudbou.
pán se psem při běhu
V tomto případě však pozor na Vaši dočasnou hluchotu a omezenou soustředěnost! Můžete se ocitnout v několika nebezpečných situacích.
·        Rozzuřeného psa zaregistrujete až ve chvíli, kdy ho nesete na zádech.
·        To, že jste přehlédli červenou na semaforu, už nezjistíte nikdy.
Tak šťastnou cestu a mnoho příjemně naběhaných kilometrů.

Zpátky, do bývalého těla
4 (80%)2